Op weg naar De ZON....

Oktober 2016
Zaterdag 1 oktober

We rijden Spanje binnen en gaan shoppe, in La Jonquera en dan naar onze vaste eerste stop La Cabanes .
Het is prachtig weer dus zetels buiten, de wasmachine aan het werk en dan lekker genieten

Zondag 2 oktober

Vandaag gans de dag genoten van de zon

Maandag 3 oktober

We nemen afscheid van Hugo en Jeannine en rijden richting Zargoza naar een camperplaats in L'Espluga de Francoli Een rustige camperplaats tegen het dorp

Dinsdag 4 oktober

Vandaag verder naar Bardenas Reales. Onderweg nog even geshopt en ons huisje door de carwash gereden om 15 uur komen we aan op de camperplaats. Wanneer ik met een gidsenkantoor bel om een trip met een 4x4 te maken kunnen we 's middags om 16 uur nog mee. Het is veel geld €40 per persoon maar het blijkt echt de moeite te zijn.. De tocht duurt bijna 4 uur het is echt fantastisch

Woensdag 5 oktober

Vandaag doen we zelf met de auto een tocht door het zuidelijke deel van de Bardenas

Donderdag 6 oktober
We verhuizen naar Burgos een mooie en vlotte trip
Vrijdag 7 oktober

Rond 10 uur begint ons stadsbezoek we wandelen eerst naar het centrum We doen ons eerste terrasje en dan de oude stad in. Volgens mijn informatie moet de Kathedraal van Burgos een Unesco werelderfgoed echt de moeite zijn en een bezoekje waard. Dan maar op stap en het is echt de moeite

Zaterdag 8 oktober

Na de koffie verlaten we Burgos en rijden naar Aranda de Douro.
Onze camperplaats is niet de echte camperplaats maar wel heel rustig en ruim. We bezoeken een bodega en maken een wandeling door de stad.
Wanneer we 's avonds aan de aperitief zitten stopt er naast ons een zwitser die ons enkele vragen steld. Het zijn Rolf en Rita uit Bazel en ze komen gezellig een uurtje kletsen.

Zondag 9 Oktober

Na een heel rustige nacht rijden we verder naar Pinto een plaats op 25km voorbij Madrid Een camperplaats aan shopping center geen wauw plaats omdat hij ook naast de snelweg gelegen is, maar voor ons een ideale uitval basis om de nodige uitstappen te maken

Maandag 10 oktober

We hebben goed geslapen, rond 23 uur viel het geluid van de snelweg stil en verder was er geen hinder.
Vandaag onze eerste uitstap naar Aranjuez. Een mooie omgeving met natuurlijk een prachtig Palacio. We hadden er natuurlijk geen rekening mee gehouden dat maandag de meeste monumenten en musea gesloten zijn dan voorlopig alleen de buitenkant.

Dinsdag 11 oktober

Vandaag het drukke leven van Madrid getrotseerd Een mooie stad met veel historische gebouwen maar enorm druk. We doen dus maar een deel van de bezienswaardugheden. We willen proberen om ook de zijde van het Prada te doen maar hier blijkt toch iets officieel op til te zijn dus dit zal voor een volgend bezoek zijn

Woensdag 12 oktober

Een nachtje in een teletijdmachine en je wordt 's morgens wakker in Spanje met het grijze koude natte weer van België.
Dan maar een bezoek brengen aan El Escorial en Valle de los Caidos. Wanneer we vertrekken is het heel kalm op de baan en na even rond te kijken en na te vragen blijkt het vandaag een feestdag te zijn. De twee monumenten die we willen bezoeken zijn wel open en gratis vandaag. Dus op pad. Van een zachte regen verandert het algauw in str...t regen. Valle de los Caidos is een prachtig monument alleen het weer speelt ons parten en dus geen mooie foto's. Binnen mogen geen foto's genomen worden stiekem doe ik het toch

El Escorial valt voor ons een beetje tegen. De toegang is dan wel gratis maar niet alle zalen zijn open dus weinig spektakulaire dingen. Hetgeen dat wel open is is mooi maar ook hier mag je geen foto's nemen en weer doe ik het stiekem toch

Donderdag 13 oktober

Vandaag eerst even boodschappen gedaan en vervolgens naar Medicaneli 140 km noordwaarts. Het dorp ligt op 1200m hoogte en heeft een zware geschiedenis. De plaats om te staan is eenvoudig maar wel een mooi zicht.

Vrijdag 14 oktober

Het was een zeer rustige nacht maar wanneer we buiten komen is het toch heel fris. We hebben het plaan om naar Calatayud te rijden. Bij aankomst is de camperplaats dik in orde en het stadje ziet er leuk uit maar toch veel te fris. We besluiten om naar de kust te rijden. Het rijden schiet goed op en uiteindelijk rijden we tot Amposta het natuurresrvaat.

Zaterdag 15 oktober

Het is prachtig weer dus een leuk tochtje door de velden tot het strand. Na de midag ekker relax in het zonnetje

Zondag 16 oktober

In de voormiddag worden er wat klusjes gedaan en na de middag een uitstapje dat eindigt met een boottochtje op de Ebre

Maandag 17 oktober

Vermits Willy gisteren tijdens het klussen enkele mieren ontdekte Ga ik direct na de koffie op pad om anti mieren spul. Wanneer ik terug kom van de winkel is Willy gewapend met de stofzuiger hele kolonies mieren aan het verwijderen. Het is ongezien het zijn er duizenden. Van een leuke dag komt dus niet veel het wordt poetsdag. Willy heeft ondertussen ontdekt dat er onder onze parkeerplaats een nest(je) mieren is, dus verzetten die handel en verder werken.Eind van de dag hebben we toch de meeste van die krengen weggewerkt en de nodige mierendozen geplaatst. Al met al nog een dag waar het nodige plezier bij was.

Dinsdag 18 oktober

Vandaag trekken we door het Parq del Ebre het is prachtig, de rijstvelden die nu bewerkt worden afwisselend met een grote verscheidenheid aan natuur en vogels. Eerst bezoeken we het Museum van de Ebre Rond de middag komen we in L'Ampola waar we op een terras enkele belegde broodjes eten zalig in de zon

Woensdag 19 oktober

Vandaag een tripje naar Cambrils Eerst naar de markt. Het is een leuke markt die druk bezocht wordt. De eerste persoon die we zagen en die ons aansprak over de hondje was in het "plat Antwaarps" en verder op de markt wat Nederlands de tweede taal. Na de markt trekken we naar de boulevard en de haven heel leuk.
In Belgie haal je wel eens frietjes of pizza hier laten we iets anders komen. 's Avonds doen we ons tegoed aan een heerlijke
Paella Mixta

Donderdag 20 oktober

We gaan zonder hondjes op pad om nog enkele vogels te filmen. Vermits het zaterdag gans de dag Belgisch weer gaat zijn verkassen we naar een camperplaats 30 km verder met alle voorzieningen inclusief stroom. Op deze manier kunnen we ons gans de dag bezig houden met de site en andere dingen.

Vrijdag 21 oktober

Na het ontbijt en de koffie worden de vloeren eens onderhanden genomen. Vermits we door onze mierenkolonie alle kasten aan een grondige poetsbeurt hebben onderworpen doen we dit vandaag met de vloeren en hebben we gelijk grote schoonmaak in gans de camper gedaan. Na de middag maken we een ritje in de omgeving maar er is echt niets te zien. Dan maar lekker luieren.

Zaterdag 22 oktober

Vermits het vandaag een miezerige dag is houden we ons bezig met de laptop en de televisie. In de late namiddag trekt het weer open en maken we een wandeling met de hondjes. We brengen alles in gereedheid om morgen terug een stuk te rijden.

Zondag 23 oktober

Na de koffie gaan we op pad en we willen naar Valderrobres een 100 km terug naar het noorden. Volgens medecamperaars zou het de moeite zijn dus willen we een kijkje gaan nemen. Wanneer we halverwege zijn hoort Willy een raar geluid aan de motor en er brand een lampje dat hij niet onmiddellijk herkent ook ondervindt hij minder kracht in de motor. We weten in Amposta een goede Iveco garage en we besluiten om terug te gaan naar Amposta en morgen naar de garage. We overnachten in Amposta bij Casa Fusta

Maandag 24 oktober

Na de koffie zoals gepland naar de garage waar we onmiddellijk geholpen worden, na enkele uurtjes is ons Bijoeke weer helemaal in orde. Het probleem zat bij de turbo een gescheurde slang. We zetten onze tocht verder naar het zuiden richting Nules de parking is bij een restaurant rustig om een nachtje te staan.

Dinsdag 25 oktober

We gaan een stuk het binnenland in tot bij Jalance wat een leuk dorpje zou zijn. Bij aankomst is de camperplaats triest en we besluiten om na een kop koffie verder te rijden naar Chinchilla del Monte Oregon Het is een prachtige camperplaats en het dorp is heel mooi. Er is veel te zien in en rond het centrum maar allemaal heel stijl dus niet te doen voor mij maar we zien toch een stuk en de beroemde grotwoningen.
Woensdag 26 oktober

We trekken terug naar de kust naar El Campello. De eigenaar Achim begroet ons hartelijk en is blij ons weer te zien. Wanneer we ons installeren staat er nog een Belg, het blijken bekenden te zijn die we in december ook hebben gezien. Er volgt een gezellige babbel.

Donderdag 27 oktober

Het is vandaag echt heet dus er wordt niet veel gedaan. Een wandeling met terras in El Campello en verder heel rustig. 's avonds komen Kris en Ingrid en eten we bij Achim lekker en super gezellig

Vrijdag 28 oktober

Vandaag klusjes dag dus naar de doehetzelver en daarna klussen Verder genieten van het mooie weer
Zaterdag 29 oktober

Willy heeft gisteren nog een extra camera geplaatst en gaat dit vandaag afwerken. Ik trek naar de plantentuin in Elche. Het is een mooie tuin prachtig aangelgd maar niet zo groot, tegen 15 uur ben ik terug bij de camper

Zondag 30 oktober

Vandaag met Ingrid en Kris naar de markt in Guardamar del Segura Super gezellig en Super warm
Maandag 31 oktober

Het is weer prachtig weer dus een uitstapje naar Alicante

Vergeet je niet even in ons gastenboek te schrijven